QDMS – Entegre Yönetim Sistemi kuruluşların sahip olduğu yönetim sistemi standartlarının gerektirdiği faaliyetlerin otomasyonu amacıyla geliştirilmiştir. Uygulama türlü yönetim sistemi standardının (ISO 9001:2008, ISO 14001, OHSAS 18001, ISO 22000, ISO 16949, ISO 17025, ISO 27001 vb) öngördüğü dokümantasyon altyapısını oluşturarak ilişkili tüm faaliyetlerin yürütülmesi ve takibine imkân sağlamaktadır.

QDMS’in tasarım ve geliştirme kriterleri şunlardır:

  • Öğrenme kolaylığı – Uygulamanın tüm modülleri öğrenmesi kolay ve basit bir kullanıcı ara yüzüne sahiptir.
  • Çoklu dil desteği – Yazılımın ekranları ve içeriği çok dilli çalışabilmektedir.
  • Web tarayıcı bağımsız çalışması – İnternet Exlorer la birlikte, Crome, Firefox gibi web tarayıcıları ile de çalışabilmektedir.
  • Mobil cihazlardan kullanabilme – Ipad ve mobil cihazlardan kullanılabilmektedir.
  • Kullanım kolaylığı – Kişinin başlattığı eylemler (Doküman hazırlama, DÖF Açma vb) dışında tüm eylemler (Onay, kontrol, gelişme raporu vb) e-posta eklerine tıklanarak kolayca yapılabilir.
  • Her yerden ulaşılabilme – İnternet tabanlı olması sayesinde uzak noktalardan sisteme kolayca erişilip kullanılabilir.
  • Devreye kolay ve hızlı alınabilme – Toplu doküman aktarma, veri aktarma ve kurumsal sistemlerle entegre edilebilme imkanı vardır.
  • İhtiyaçlara ve değişen koşullara kolayca uyum sağlayabilme – çok sayıda parametre ve uyarlanabilir veri alanları ile akış ve veri ihtiyaçlarındaki değişikliklere yazılım revizyonu olmaksızın kolayca uyum sağlama, pozisyon (rol) tabanlı altyapı.
  • Faaliyetlerin iş akışı mantığında otomasyonu - (e-mail destekli Workflow özelliği ile akışları izleme ve raporlama)
  • Rutin işleri üstlenebilme – gecikme ve zaman aşımlarını e-mail ile uyarma, parametrik eskalasyon ile işlerin takibi, kullanıcı tanımlı rapor şablonları ile girilen verilerin otomatik raporlanması)
  • Minimum veri girişi ile çalışabilme – verilerin zaman içinde daha sonra da girilip tamamlanabilmesi, işlem akışının minimum veri ile başlatılabilmesi
  • Bilgi havuzu ve kurumsal hafıza olarak işlev görme – verilerin ve tarihçe bilgilerinin rapor ve grafikler halinde izlenmesi
  • Bilgiye kolay erişim – grup ve kategori bazında sorgulama, doküman içinde arama özellikleri
  • Bilgiye yetki çerçevesinde erişim – fonksiyon ve kayıt bazında yetki
  • Minimum bilgi işlem desteği – internet tabanlı olması nedeniyle sürüm güncellemelerinde sadece sunucu makineye kurulumun yeterli olması
  • QDMS birimler, bireyler, taraflar ve faaliyetler arasında iletişim ve koordinasyon sağlayarak işgücü ve zaman tasarrufu sağlar ve kurumsal hafızaya katkıda bulunur.

    QDMS, Microsoft .NET teknolojisi kullanılarak geliştirilmiş % 100 Web tabanlı uygulamadır. Uygulama tamamen modüler ve parametrik yapıda olup, Baz modül (Sistem Altyapı Tanımları) ve Doküman yönetimi modülünden başlanılarak, modüller istenildiği zaman ve istenildiği sırada devreye alınabilmektedir. Kullanıcılar sisteme Internet Explorer, Crome, Firefox gibi web tarayıcıları kullanmak suretiyle erişerek işlemlerini gerçekleştirmektedir. Kullanıcı bilgisayarlarına herhangi bir program kurulumu gerekmemektedir. Bu sayede, Uygulama, uzak lokasyonlardan ve Internet üzerinden de kolaylıkla kullanılabilmektedir. (Internet kullanımı için güvenli erişim sağlanması tavsiye edilir.) Sistemde yürütülen her türlü faaliyet tanımlanan rapor şablonları yardımıyla otomatik olarak raporlanmaktadır. Sistem arka planda kişilerin yapması gereken aksiyon ve faaliyetleri e-mailler ile duyurulmakta, kişiler isterlerse sistemden, isterlerse de mail ekindeki linkleri kullanarak faaliyetlerini gerçekleştirebilmektedir. Sistem tüm SMTP/POP3 uyumlu mail sistemleri ile entegre olarak çalışabilmektedir. Ayrıca ilişkisel veri tabanında tutulan doküman ve faaliyetler ile ilgili bilgiler sistemde yer alan grafik ve raporlar kullanılarak detaylı olarak analiz edilebilmektedir.

    Tüm modüller, mevcut zengin parametreler yardımıyla değişen koşul ve politikalara uyarlanabilmektedir.

    Sorgulamalar Firmanın tamamı için yapılacağı gibi iş yerleri bazında da yapılabilmektedir. Birden fazla yönetim sistemi desteklenmekte ve istenirse yönetim sistemi bazında raporlar alınabilmektedir. Ekran bilgileri, mesajlar, kullanıcı tanımlı içerik çok dilli olarak çalışabilmektedir. İstenirse Türkçe ekranlar dahi kurumsal jargon’a göre düzenlenebilmektedir.

  • Sistem Altyapı Tanımları(Baz Modül),
  • Doküman Yönetimi,
  • İç Müşteri Şikayetleri Yönetimi,
  • Dış Müşteri Şikayetleri Yönetimi,
  • Düzeltici ve Önleyici Faaliyetler,
  • Denetim Faaliyetleri,
  • Anket İşlemleri,
  • Genel Aksiyon Takibi,
  • Yönetimin Gözden Geçirmesi,
  • Eğitim Yönetimi,
  • Kalibrasyon Yönetimi,
  • Çevresel Boyutlar ve Etkiler(Çevre Risk Analizi),
  • İş Güvenliği Risk Analizi,
  • Öneri Sistemi,
  • Süreç Yönetimi,
  • Performans Yönetimi (Kalite Hedefleri),
  • Malzeme Güvenlik Bilgi Formu,
  • BT Varlık Risk Yönetimi
  • modülleri mevcut olup, özellikle dinamik olan bu tür faaliyetler sistemde takip edilmekte, bu faaliyetler ile ilgili bilgiler sisteme tanımlanan rapor şablonları yardımıyla otomatik olarak raporlanmaktadır.

    Sistem arka planda kişilerin yapması gereken aksiyon ve faaliyetleri e-mailler ile duyurulmakta, kişiler isterlerse sistemden, isterlerse de mail ekindeki linkleri kullanarak faaliyetlerini gerçekleştirebilmektedir. Sistem tüm STMP/POP3 uyumlu mail sistemleri ile entegre olarak çalışabilmektedir. Ayrıca ilişkisel veri tabanında tutulan doküman ve faaliyetler ile ilgili bilgiler sistemde yer alan grafik ve raporlar kullanılarak detaylı olarak analiz edilebilmektedir.

    Uygulama; Aynı işletmenin birden fazla işyerini ve kullanmakta olduğu Yönetim Sistemini desteklemekte olup, raporlar ister işletmenin tamamı olarak, istenirse iş yeri veya Yönetim Sistemi bazında da alınabilmektedir.